Na mezinárodní festival piva přijede na českobudějovické Výstaviště letos soutěžit i Náchodský Primátor. Loni si odvezl nejvyšší Zlatou pivní pečeť v kategorii Extra silné pivo a v kategorii Pšeničné pivo, ve které obhájil vítězství z roku 2017.
„Tento festival je jednou z nejstarších soutěží v České republice a rozhodně je největší. V takové soutěži je dobré vyhrát,“ míní náchodský sládek Petr Kaluža z pivovaru, který má největší sortiment piv v zemi a svou produkci exportuje do 31 zemí.
Pro zvýšení atraktivity svých výrobků a se v náchodském pivovaru před časem rozhodli pro redesign lahví i etiket. „Nové lahve mají moderní čistý design, vyrábějí je čeští skláři. A proč jsme do toho šli? Jednak jsou hezké a naše pivo si zaslouží lepší obal, než ho plnit do odřené NRW lahve. Naše nové láhve používáme zatím devět měsíců, takže je brzo soudit. Faktem je, že trh lahvového piva nám roste. Růst může být zásluhou nových lahví, nových etiket nebo cenou či kvalitou piva,“ přemítá Petr Kaluža.
Pivovar Primátor v soutěži, která se do Českých Budějovic přestěhovala z Tábora, vítězí opakovaně v segmentu Pšeničné pivo. Co náchodské pivovarníky vedlo k výrobě úspěšného piva Primátor Weizen? „Speciálním, netradičním pivům se věnujeme déle, považujeme se za inovátora na českém trhu,“ vysvětluje náchodský sládek. „Když zajedete do Bavorska, přijedete do spolkové země, která je nám gastronomicky blízká. Jí tam vepřové, zelí, knedlík a pijí k tomu weizenbier. Před lety, vlastně před drahně lety, jsme si řekli, proč by Češi nemohli vařit a pít weizebier? Dokonce jsme s ním v roce 2013 vyhráli v Londýně na jedné z nejprestižnějších degustačních soutěží světa Word Beer Awards titul nejlepší pivo na světě, což se žádnému jinému českému pivovaru nepodařilo. A na stejné soutěži jsme letos obdrželi cenu za nejlepší stout na světě,“ popisuje úspěchy pivovaru sládek Petr Kaluža. Soutěž v Českých Budějovicích má pro něho ještě jeden důležitý rozměr – a sice sociální: „Všichni se tam jednou za rok setkáme!“